جستجو

تبلیغات


    تبلیغات شما در اینجا

تمرینات مقاومتی

    بیشتر اختلالات راه رفتن سالمندان مرتبط با قدرت عضلات پا می باشد. افزایش قدرت پا باعث بهبود تحمل و توان فرد در راه رفتن و بالا رفتن از پله ها و همچنین کاهش خطر زمین خوردن می شود. تمرینات مقاومتی همچنین باعث بهبود تعادل نیتروژن می شود و در صورتی که همراه با تغذیه مناسب باشد، از تحلیل عضلانی سالمندان جلوگیری می کند.
    Thomas Delorme از اولین کسانی بود که درباره روش های مختلف انجام تمرینات مقاومتی کتاب نوشت. او برای سنجش میزان مقاومت شیوه RM را پیشنهاد کرد (1RM مقدار وزنه ای است که فرد می تواند تنها یک بار به صورت مطلوب آن را بلند کند). مقاومت متوسط (50 تا 60% 1RM) در بهبود قدرت عضلات و تحمل سالمندان موثر است. مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های امریکا پیشنهاد می کند که تمرینات مقاومتی حداقل دو بار در هفته و با تاکید بر گروه های عضلانی اصلی انجام شود.

    منبع: کتاب تجویز ورزش در سالمندان، حمزه بهارلوئی


    این مطلب تا کنون 35 بار بازدید شده است.
    ارسال شده در تاریخ جمعه 11 تير 1395
    منبع
    برچسب ها : تمرینات ,مقاومتی ,بهبود ,قدرت ,سالمندان ,رفتن ,تمرینات مقاومتی ,باعث بهبود ,قدرت عضلات ,
    تمرینات مقاومتی